Een zeer bijzondere vriendschap

MarianneSwinkels 30 augustus 2021 Auteur
De Schotse Dean heeft nog nooit voor iemand hoeven zorgen. Zijn moeder maakte zich voornamelijk zorgen óm hem. De angst dat haar zoon aan lager wal raakt is ook niet ondenkbaar. Hij lijkt de grip op zijn leven langzaam kwijt te raken.
Dean en zijn beste vriend zijn fanatiek fietsers en plannen een fietstocht rond de wereld. Voor een tijdje gaat het goed, maar dan besluiten de vrienden uit elkaar te gaan. Dean is vastberaden om de tocht te maken en gaat alleen verder.
In de bergen van Bosnië ziet Dean een kitten. Hij kan het niet over zijn hart verkrijgen om het diertje aan zijn lot over te laten; het is te jong om te overleven in het gebergte. Hij neemt het kitten mee, en samen gaan ze op avontuur - de fietstocht rond de wereld.
Ik heb ontzettend genoten van Nala's Wereld. Ik maakte glimlachend deel uit van hun reis. Voor mij blijft er nog één vraag over: redde Dean Nala of was het toch Nala die Dean redde.

Meer recensies van MarianneSwinkels