Het gras lijkt altijd groener aan de overkant

MarianneSwinkels 21 april 2021 Auteur
Recensie:
Marie is nauw betrokken bij het leven van haar beste vriendin, Nina, diens man en kinderen. Wanneer Nina ongeneeslijk ziek blijkt ze zijn, vraagt ze Marie een belofte te doen "help mijn gezin wanneer ik er niet meer ben."
Tot onvrede van velen zet Marie haar leven op pauze en zorgt ze voor het achtergebleven gezin.
Wanneer Marie een gruwelijke ontdekking doet, blijkt dat Nina niet zo perfect was Marie dacht.

Mijn ervaring:
Ik had hoge verwachtingen van dit verhaal... en daar is het, denk ik, ook misgegaan.
Het begint is sterk, maar zwakt in een razend tempo af. Het verhaal begint na het overlijden van Nina.
In het begin zit je constant in de gedachten van Marie. Grote lappen tekst zonder dialoog.
Het verhaal wist me pas te pakken toen het einde zich naderde.
Het psychologische spelletje wordt redelijk goed weergegeven, al miste ik diepgang.
Er zit een twist in het verhaal en die deed mij in een positieve zin verbazen. De twist had wat mij betreft meer uitgewerkt mogen worden: meer drama, meer spanning, meer woede.
Misschien ga ik ooit nog een keer iets van deze auteur lezen.
The Last Wife een drama, geen thriller.

Meer recensies van MarianneSwinkels