Een heerlijk boek om nog vaak uit de kast te halen!

Marieke98 06 april 2021
Om te beginnen, dankjewel @harpercollins_holland dat ik dit boek mocht ontvangen in ruil voor een review, ik heb genoten!
Ik was vanaf het begin heel enthousiast, want dit boek leek me een prachtige manier om te leren relaxter in het leven te staan en op een lievere manier met mezelf om te gaan, en niets bleek minder waar.
Het eerste deel, Brein, begint lastig, met een uitgebreide biologische uitleg. Gelukkig bouwt het snel goed op en duik je het diepe in, op naar je eigen bewustzijn, vooral aan de hand van heerlijk schrijfopdrachten. Lekker gestructureerd een overzicht maken van wat voor jou belangrijk is. Deel twee, Hart, is een sterk en vlot geschreven deel, met duidelijke adviezen om dankbaarder in je leven te staan en uit te zoeken hoe jij je hart kunt openstellen voor jouw behoeften, met de nodige heerlijke voorbeelden uit Daphnes leven. Het derde deel is het Zijn. Dit deel legt je duidelijk uit hoe je een overzicht kunt maken van jouw kernwaarden, maar laat je ook analyseren of je hier wel genoeg tijd aan besteedt (en dat kan best confronterend zijn). Dit vormt je startpunt om verder te gaan.
Nou, dat verdergaan komt in het laatste deel, Verbinding. Het legt kort en handzaam uit hoe je deze drie onderdelen tot één doel kunt brengen. Hoe je de balans weer kunt vinden en hier dagelijks, zonder te veel moeite, meer bezig kunt gaan. Ik was hier sceptisch over, mindfulness en mediteren is niks voor mij en dit soort oefeningen voelen voor mij altijd iets te zweverig. Echter komt Daphne met simpele acties om je hoofd even stil te zetten en je hart te laten spreken, dit kan blijkbaar al in een paar minuten, een heerlijke openbaring!

Daphne heeft een boek geschreven waardoor je iets vaker kunt stil staan bij je eigen leven, waarin je leert hoe je meer vanuit je hart kunt leven en hoe je er achter komt wat jíj eigenlijk wilt. Tijdens het lezen heb ik met een hand op mijn hart een glimlach rond mijn mond getoverd en een verbinding gelegd tussen mijn brein en hart. Ik ga deze dus zeker nog regelmatig uit de kast halen om tips te herlezen, technieken op te halen en verder te onderzoeken hoe ik deze verbinding sterker kan maken en meer vanuit mijn hart kan leven. Als je op zoek bent naar meer bewustzijn, genieten en actief bezig gaan met jezelf, is dit boek een heel goed startpunt om te beginnen, maar ook om verder mee te bouwen op wat je al weet. Ik beloof je dat je dit boek nog vaak uit de kast zult halen.

Meer recensies van Marieke98