Een mooi boek met mooie verhalen op een mooi eiland.

Marijo Bakker 22 januari 2022
Waddenbundel 3 - De wadden in vogelvlucht.
13 schrijvers 13 eilandverhalen.

Auteurs: Jolanda Gierkink, Esther van der Ham, Jacqueline van Meerten, Ramon van Huffelen, Lonneke Kossen- Groot, Anita Kroef, Nelleke Langendoen, Bertina Mulder, Marja van Osch, Annemarie Snels, Saskia Somers, Inge Spaan en Anke Verbraak. De bundel en de schrijfweek is een initiatief van Marelle Boersma. ISBN: 978-94-92844-99-6

In de maanden december en januari maakte de bundel een rondje langs boekenbloggers. Daar mag ik ook deel van uitmaken. Dank je wel uitgeverij Droomvallei met name Esther van der Ham. Ik ben hier erg blij mee.

Achterflap:

Tijdens een verblijf op Texel schreven dertien auteurs elk een kort verhaal dat zich afspeelt op een van de waddeneilanden. Het levert een bundel verhalen op vol spanning, ontroering en romantiek. De waddenbundels zijn een initiatief van Marelle Boersma.
Eerder verschenen ook "Paal 15" en "Aangespoelde verhalen". Van elk verkocht exemplaar doneren de auteurs één euro aan stichting Texel Vogeleiland.

Mijn bevindingen: Wat een ontzettend leuk boekje. Zeker omdat ik een groot deel van mijn leven op Texel heb gewoond. De verhalen zijn stuk voor stuk heel mooi. De ene spreekt me natuurlijk meer aan dan de andere maar over het algemeen vind ik het prachtig. Ook omdat de schrijvers ook een stuk Texel beschrijven en ik heb daar in geen fouten ontdekt. Erg knap. Ik wil de verhalen niet stuk voor stuk beschrijven omdat ze niet zolang zijn en je snel iets te veel kunt zeggen. Dus ik zou willen zeggen: Bestel snel dit boekje. Het is zeker de moeite waard en je steunt er ook nog een goed doel mee. Dit boek is echt 5* waard. Met name ook om de zorgvuldigheid en details.

Meer recensies van Marijo Bakker