Een geweldige thriller met een heel verrassend plot.

Marijo Bakker 03 april 2023
Bindwijze: Ebook EPUB
Druk: 1e
Taal: Nederlands
Uitgever: https://deverhalenfabriek.com

Dit ebook heb ik mogen lezen van De verhalenfabriek het zusje van De Crime Compagnie. Heel hartelijk dank hier voor.

Samenvatting
Vier studenten zijn een weekend samen op stap. Ze mogen gebruik maken van het vakantiehuis van de ouders van een van hen op de Veluwe. Onder invloed van drank en drugs besluiten ze een hoertje in te huren. De stemming verandert abrupt als een van de jongens in alle opwinding per ongeluk de jonge vrouw doodt. Drie jonge meisjes zijn op datzelfde moment getuige van de moord op het hoertje. Peter-Paul, de dader, weet niet dat hij gezien is en besluit samen met zijn vrienden het lichaam weg te werken. De studenten komen overeen om te zwijgen over hun daad, maar de drie meisjes ook. Vijftien jaar later komt Peter-Paul door een auto-ongeluk om het leven. De begrafenis vormt de aanleiding voor Juliet om terug te keren naar haar geboortegrond en het verleden af te sluiten. Wraakzusters dingt mee naar Hebban Thriller Debuutprijs 2015

Na dat ik eerst “Bloedlijn” van Machteld van Zalingen gelezen heb kwam ik ook ineens dit boek tegen. Bloedlijn vond ik erg goed. Ik zag dat Wraakzuster het debuut van Machteld van Zalingen was en dat maakte me erg nieuwsgierig. Ik wilde dit boek erg graag lezen en deze gelegenheid kreeg ik van De verhalenfabriek. Ik heb er zeker geen spijt van.
Mijn bevindingen van Wraakzuster.
Machteld van Zalingen heeft een geweldige manier van schrijven. Je leest het verhaal niet, je beleeft het. Op het einde van het hoofdstuk wil je direct verder lezen omdat je wilt weten hoe het verder gaat, maar meestal moet je dan even geduld hebben omdat het verhaal vloeiend overloopt naar een andere persoon en je je nieuwsgierigheid en de spanning even bedwingen moet.
Drie vriendinnen Manon, Juliet en Petra zien dat de kakkerige Peter Paul koelbloedig een meisje vermoord. Ze zijn zo geschokt dat ze besluiten te zwijgen. Een aantal jaren later pleegt Petra zelfmoord. Waarom???
Als Peter Paul verongelukt besluiten Juliet en Manon op de begrafenis te gaan om te zien of Peter Paul wel echt dood is. Door de dood van Peter Paul hopen ze dat het verleden nu definitief afgesloten is. Maar door diverse gebeurtenis slaan de twijfels toe en was de zelfmoord van Petra wel zelfmoord? De vriendinnen gaan op onderzoek.
Het verhaal heeft meerdere hoofdrollen die stuk voor stuk erg goed beschreven zijn. Het verhaal is ook heel goed opgebouwd en is van het begin tot het einde erg spannend. Het plot is gewoon formidabel bedacht. Dit is wat je noemt een plot zo als een plot hoort te wezen. Dit boek verdient het om ook als een papieren versie uitgegeven te worden. Dit boek krijgt van mij een dikke 5 sterren.

Meer recensies van Marijo Bakker