Mis de vaart van een actie-thriller

marja smeulders 15 november 2021
2045. De toekomst. Daarin speelt het boek van Steven van Belleghem, Upgrade. Een toekomst die draait om DNA aanpassingen. Aanpassingen die een ‘superras’ zouden moeten opleveren door middel van een gepersonaliseerd virus. Hoofdpersoon Romy Bell, voorzitter van een Amerikaans toezichthoudend instituut, reist na de dood -lees moord op- van enkele dierbaren die met haar samenwerken de halve wereld over om dat kost wat kost te voorkomen.
Het boek is geschreven in de coronaperiode. Hoewel geschreven gericht op de toekomst, haakt het in op alle ontwikkelingen die we de afgelopen tijd hebben ‘moeten’ meemaken. Teveel corona-gerelateerd wat mij betreft. Een periode die misschien wel door gaat tot 2045!
Niet slecht geschreven, maar de vaart van een actie-thriller zit er voor mij niet in. Te weinig spanning en teveel hightech termen die de tekst geen goed doen. Regelmatig geworsteld om door te lezen door het gebrek aan actie en spanning. Jammer, maar fictie blijkt dus toch niet mijn ding te zijn.

Meer recensies van marja smeulders