Een waardevol boek

21 oktober 2017
Ik haal veel uit het verhaal van Funda Müjde. Ze helpt me het perspectief van mijn man (ook een dwarslaesie als gevolg van een ongeval) nog beter te doorgronden. Alleen daarom al is haar boek ‘Niemand vraagt meer waar ik vandaan kom’ waardevol (voor mij). Maar haar verhaal is veel meer: Funda zet aan het denken met haar openhartige inkijk hoe zij (en vast veel meer kinderen van arbeidsmigranten) opgroeide en zich ontwikkelde. Ze schrijft over die complexiteit en hoe ze kansen zag en pakte. Hoe de barrières en crisissen in haar leven haar sterkten. Crisis hebt je nodig in het leven om je eigen kracht te zien. Funda beschrijft dit indrukwekkend inspirerend in haar boek. Bijzonder mooi ook hoe ze alle hulp van haar omgeving ervaart. Ze heeft een bijzonder goed gevoel voor de interactie tussen mensen en ziet daarbij ook haar eigen rol. Het is een prachtig boek voor iedereen die in zijn/haar ontwikkeling wil groeien.

Meer recensies van