Fascinerend en boeiend verhaal

Marleen Struik 10 augustus 2021
Fascinerend boek over de plotselinge verdwijning van 3 lichtwachters op een vuurtoren in zee. Niet waargebeurd, maar wel losjes gebaseerd op een soortgelijk verhaal uit 1900. Je beleeft het verhaal vanuit verschillende perspectieven; de lichtwachters zelf vlak voor hun verdwijning en hun vrouwen twintig jaar later, nog steeds zoekend naar antwoorden terwijl ze hun verhaal doen aan een schrijver die er een boek aan wil wijden. Tot op de laatste bladzijden blijft het spannend en intrigerend. Je leert ondertussen ook nog eens alles over het vak en hoe het leven op een vuurtoren is. De verschillen tussen de vrouwen van Arthur en Bill, Helen en Jenny, vond ik heel boeiend en langzamerhand kom je steeds meer over ze te weten en begrijp je het hoe en waarom steeds beter. Een knap debuut van Emma Stonex en het is mooi vertaald door Harm Damsma en Niek Miedema.

Meer recensies van Marleen Struik