Een punke prinses

Marleen Struik 22 januari 2022
Heksenliefde is een sprookje over een prinses dat onder het juk van het koninklijke leven wil uitkomen en dat heerlijk wegleest. Prinses Liflaf is stoer ('een punke prinses') en wil haar eigen weg gaan en zelf ontdekken wie ze is, maar haar ouders denken daar anders over. Zij willen namelijk dat ze gaat trouwen met een jongeman die ook van goede huize komt. Maar Liflaf wil eruitzien als haar idool Shanty en ondergaat spontaan een complete metamorfose. Ze realiseert zich pas te laat dat ze niet als een punker op de foto kan met haar misschien wel toekomstige echtgenoot.

Ze besluit daarop om van huis weg te lopen en komt op een magische plek terecht: het Bos van Zorg. Daar kan ze gewoon zichzelf zijn - zonder dat iemand haar beoordeelt op haar afkomst - en maakt ze kennis met verscheidene bewoners zoals Heks Gril, Oma en Aardman Grol. Vervolgens belandt ze in een spannend (liefdes)avontuur met een onvoorspelbaar einde dat je niet van een sprookje verwacht. Manjula Goedhart schrijft avontuurlijk en beeldend, waardoor het magische verhaal voor je begint te leven. Het zinderende boek verveelt geen moment en laat je zien dat soms niets is wat het lijkt. Ik ben dan ook heel benieuwd naar het tweede deel.

Meer recensies van Marleen Struik