Prinses Liflaf in Heksenliefde

Junior   Topics 0
Prinses Liflaf loopt weg uit het paleis. Ze is het zat om Prinses te moeten zijn! Ze verstopt zich in het Bos van Zorg, een bos vol geheimzinnige bosbewoners. De boze Heks Gril heeft lucht van Liflaf gekregen en jaagt haar de stuipen op het lijf. Gelukkig wijst Aardman Grol haar de weg naar Oma's huisje, waar ze veilig is. Totdat het mooie verzinsel van Grol, de Waterman Golf verschijnt en ze op toverslag verliefd wordt. Maar ook de Stadsheks Josefien wordt verliefd op Golf. En Golf? Golf wordt zelf verliefd. Door de boze spreuk van Heks Gril en door die ene mensenkus, die hem voor heel even een hart geeft.
Als de torenklok in de verte twaalf uren slaat en de maan vol is, danst er wilde Heksenliefde onder de bomen en zal Liflaf de waarheid ontdekken. Is ze een echte Prinses of toch het verzinsel van Heks Gril? Zal ze op houden te bestaan?

Een sprookje over een Prinses die geen Prinses wil zijn. Over een Heksenbos waar alles anders is dan je denkt. Over op zoek zijn naar wie je bent. Over verliefdheid en verdwalen, over Heksenspelletjes en Heksenliefde en over die ene grote Vergeetselspreuk waardoor alles in de war komt en je nooit meer dezelfde kunt zijn.

Kind & Jeugd
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Brave New Books
15 december 2020