Ongeloofwaardig ...

Marleen56 12 april 2021
Jaloezie is het tweede boek uit deze serie. Emma, een rechercheur, ontwaakt na een ongeval met haar paard na 5 maanden uit coma. Haar grote zorg is haar dochtertje Ines, want een van de laatste beelden die ze zich herinnert is dat er een andere vrouw met Ines wegloopt. Kristoffer, de partner van Emma, laat de zorg voor Ines grotendeels over aan Hillevi, zijn ex-vriendin. Emma is niet op de hoogte van deze vroegere relatie.
Naargelang Emma meer en meer bij bewustzijn komt stelt ze zich de vraag of het hier wel echt om een ongeluk gaat. Haar familie hecht in eerste instantie weinig geloof aan deze veronderstelling. Alleen Thomas, haar collega, kan ze overtuigen en deze gaat dan ook verder op onderzoek uit.
Thomas en Emma verdiepen zich ook nog verder in een eerder lopend onderzoek, het dossier Henrik.

Het boek is opgebouwd in zeer korte hoofdstukken en leest zeer vlot. Maar het is zeker geen hoogstaande literatuur.
Het verhaal speelt zich af tussen vrijdag 24 april en donderdag 30 april. Tijdens deze erg korte periode gebeuren er zo enorm veel dingen, waardoor het geheel erg ongeloofwaardig wordt.
Het verhaal kabbelt rustig verder en pas op het einde krijgt het een drastische wending. Deze ommekeer had van mij al veel vroeger mogen gebeuren.
Wanneer dit je eerste boek uit de reeks is duurt het wel even voor je alle personages kan situeren.
Het boek eindigt met meerdere cliffhangers, maar of men daar meer over te weten gaat komen in het volgende boek is nog de vraag. Ook Berouw, het eerste boek, eindigde met een cliffhanger maar hier werd geen vervolg aan gegeven in Jaloezie.

Meer recensies van Marleen56