Moeizaam

Marlies Mieras 13 januari 2003
De onwillige getuige is mijn eerste kennismaking met de boeken van Denise Mina. Ze heeft al twee eerdere delen geschreven, en dit is deel drie in de Garnett Hill trilogie.

Ik moet eerlijk zeggen dat het boek mij niet kon boeien. Het verhaal komt moeizaam op gang en is vrij fragmentarisch door de korte hoofdstukken. De uiteindelijke ontknoping van de twee verschillende verhaallijnen is wel weer een beetje verrassend, maar ik vond het niet erg makkelijk om door te blijven lezen tot het einde.

Meestal word je door een hoofdpersoon gegrepen en ga je je met hem of haar identificeren. Als dat niet het geval is omdat de hoofdpersoon bijvoorbeeld onsympathiek is, dan is er meestal op z'n minst een pakkende verhaallijn, en laat dat nu ook niet het geval zijn..... Natuurlijk geldt ook hier weer dat smaken verschillen en ik hoor graag een andere mening. Wellicht dat de drie delen toch niet afzonderlijk te lezen zijn en had ik toch gewoon met deel 1 moeten beginnen?

Meer recensies van Marlies Mieras