Terschellings familiedrama

Marlies72 26 februari 2021 Boekverkoper
Jort is de jongste zoon van Oene Schaap en Maamke Ruige. Met zijn broers Aike, Sil en Douwe heeft hij een haat- liefde omgang, Jort heeft een aantal lichamelijke handicaps en wordt daardoor meestal niet voor vol aangezien wat hem natuurlijk behoorlijk frustreert en dan in woede uitbarst.

Er gebeuren veel drama's in het gezin waardoor Jort regelmatig zijn toevlucht zoekt in hun eendenkooi.

Het verhaal zelf is geen literair hoogstandje maar het leest als een trein. En intussen leren we van alles hoe het er begin twintigste eeuw aan toe kon gaan, met de oude gebruiken, tradities en leefgewoonten van de Terschellingers.

Over de burenplicht, eendenkooien, boerenleven, ontstaan van de hoofdweg, bosaanplant, postboot en echt nog veel meer. En dat in dit 116 pagina's tellende verhaal.

Hoera dan voor Terschelling, dat afgelegen oord.
Daar vindt men vrees nog kwelling voor plundering of moord.

Meer recensies van Marlies72