Interessant en met humor geschreven

Marlinda09 25 juli 2019
Na het eerste boek ‘Steeds leuker’ van Jelle Hermus te hebben gelezen, was ik erg benieuwd naar zijn tweede boek. De subtitel ‘Minder drama in je leven, meer rust in je hoofd’ sprak mij direct aan, dus ik was nieuwsgierig naar wat ik kon verwachten. De schrijfstijl van Jelle is erg prettig. Het boek is luchtig geschreven, er is veel humor in verwerkt en het leest gemakkelijk. De opbouw van het boek is overzichtelijk, het boek bestaat uit drie delen en elk deel bestaat uit meerdere hoofdstukken. Ieder hoofdstuk wordt aan het eind kort samengevat door een opsomming belangrijkste zaken. Ook staat er een link in het boek naar de zogeheten ‘windmachine’. Op deze site vind je oefeningen, interessante artikelen en een link naar een gratis meditatie app. Dit is echt een waardevolle toevoeging op het boek, waardoor je je nog verder kan verdiepen in de onderwerpen die voor jou relevant zijn. Hoewel ik me in veel dingen die Jelle schrijft kan vinden, vind ik het soms iets te idealistisch beschreven. Het lijkt alsof ons leven en daarmee ons geluk maakbaar is. Zo beschrijft Jelle dat na het lezen van dit boek, je leven nooit meer hetzelfde zal zijn. Je zal minder negativiteit en meer blijdschap, dankbaarheid, innerlijke vrijheid en nog veel meer positieve effecten gaan ervaren. Ik ben het ermee eens dat je met je gedachten en mindset veel kan veranderen, maar niet alles. Wel heeft het mij een andere kijk gegeven op bepaalde zaken en ben ik kritisch gaan nadenken over mijn eigen mindset. Dus als je van humor houdt en het af en toe met een korreltje zout kan nemen, is dit boek zeker aan te raden!

Meer recensies van Marlinda09