Labyrint

Marloes 26 juni 2020
Dit vind ik een leuke verzameling! Er staan een paar héle goede verhalen in dit boek, maar ook enkele die ik niet heel sterk vind - al kan dit ook vrij persoonlijk zijn, zo houd ik bijvoorbeeld niet zo van wraakverhalen, terwijl in deze bundel sommige verhalen wel in die categorie vallen.

Mijn favoriete verhalen zijn ‘Vuile handen’, over een vrouw wiens man verdwenen is, ‘Onvoltooid verleden tijd’, over een vrouw die gebeurtenissen uit het verleden heeft verdrongen en ‘Worstcasescenario’, over een date, een bestelbus en een uitgestorven stuk strand.

Wat ik knap gedaan vind, is dat hoe kort sommige verhalen ook zijn, ze goed opgebouwd zijn, er in elk verhaal wel een spannend element zit en soms ook een verrassende wending. De bundel leest heerlijk soepel en snel weg en je bent al snel geneigd om nog een extra verhaal te lezen. En als je een verhaal minder leuk vindt, volgt er vast wel weer één dat je beter ligt - voor ieder wat wils!

Meer recensies van Marloes