Geweldig & gruwelijk!

Marloes 16 augustus 2020
Midden in de menigte wordt tijdens een festival een man vermoord. Diezelfde dag wordt een tweede moord gepleegd. Luc Callanagh en Ava Turner kunnen geen aanknopingspunten of motief ontdekken, alle sporen zijn gewist en de slachtoffers zijn onschuldige burgers. Niets wijst in de richting van een dader of daders, totdat er aanwijzingen in de stad opduiken die het volgende slachtoffer lijken te onthullen. Een race tegen de klok volgt. Hoe onschuldiger de prooi, hoe beter, maar zullen Luc en Ava deze krankzinnige gebeurtenissen kunnen stoppen?

Enige tijd na de gebeurtenissen in ‘Perfecte resten’ zijn Luc en Ava terug, en hoe! De moorden volgen elkaar snel op, lijken steeds gruwelijker te worden (en worden ook tot in detail beschreven, dus dit boek is geen aanrader voor wie niet graag al te expliciete thrillers leest) en de politie tast in het duister. De methoden, plaatsen en tijdstippen van de moorden hebben geen enkel patroon en interne veranderingen en perikelen op het bureau maken samenwerking niet gemakkelijker. Luc en Ava krijgen allebei veel voor hun kiezen, zowel op werkgebied als privé, waardoor hun personages nog meer diepgang krijgen en je ze beter leert kennen.

Wanneer er eindelijk een aanknopingspunt gevonden wordt, volgen de ontwikkelingen elkaar in rap tempo op. Niet elke opsporingsmethode is even legaal, er worden nieuwe personages en technieken geïntroduceerd en het verhaal wordt naar een hoger niveau getild. ‘Perfecte prooi’ is een echte pageturner, spannend van het begin tot het einde en niets kan je voorbereiden op de uiteindelijke onthulling, de plot die Helen Fields heeft bedacht is gruwelijk en fenomenaal. De wisselingen in perspectief tussen de inspecteurs aan de ene kant en slachtoffer/dader aan de andere kant geven een extra dimensie aan het verhaal en zorgen ervoor dat je regelmatig op het puntje van je stoel zit. Door de vlotte, meeslepende en beeldende schrijfstijl van Fields móet je doorlezen totdat je de ontknoping kent. Ik heb ontzettend genoten van deze geweldige en originele thriller en ik kan wel zeggen dat ik er een nieuwe favoriete thrillerauteur bij heb!

4.5⭐️

Meer recensies van Marloes