Prachtige YA thriller/detective

marlonknuts 09 september 2020
Weerwolven van Waraine is gebaseerd op het populaire Weerwolven van Wakkerdam, en schrijfster Eva Linden gebruikt dit spel handig als leidraad doorheen deze spannende Young Adult-thriller. Maar, je moet het spel niet gespeeld hebben om het boek te appreciëren. Het verhaal is zo slim opgesteld dat je van de eerste tot de laatste letter meegezogen wordt in de avonturen van negen jongeren die allen nietsvermoedend vertrokken zijn op een vakantie die hun leven voorgoed zal veranderen.

Ieder personage wordt zo grondig uitgediept dat je niet anders kan dan meeleven. Deze schrijfstijl biedt alleen maar een meerwaarde aan de kracht van het volledige plaatje dat Eva wilt beschrijven in haar boek. Ik werd dan ook vanaf het begin meegesleurd, en betrapte mezelf er op dat, wanneer ik het boek even neerlegde om te pauzeren, ik het veel sneller terug opnam dan verwacht.

Weerwolven van Waraine is dus het ideale boek om tijdens een natte, koude herfstavond onder de arm te nemen en te lezen in je comfortabele zetel.