Spannend en pakkend verhaal, maar jammer van het vele gevloek

Mathilde de Wit 01 augustus 2021
Op zich is dit een heel interessant en goed geschreven boek. Maar over één ding val ik heel erg en dat is het vele gevloek in dit boek. Ik vind dit naar de lezer niet zo respectvol. Heel erg jammer omdat de schrijfster wel een pakkend verhaal heeft geschreven over een theorie die rondgaat over de Titanic. Hoe deze zou zijn verwisseld met de Olympic. Het is een spannend verhaal.
Historisch klopt het verhaal niet altijd. Het huis waar de familie van de hoofdpersoon woont, wordt meer beschreven als een huis dat je zo eind 20e eeuw kan plaatsen. In deze tijd - 1912 - was het werkelijk niet zo dat iedereen twee maaltijden op een dag kon permitteren, zeker niet de klasse waarin zij zit. Ook vind ik zelf de hoofdpersoon soms een verwend kreng die meer met zichzelf bezig lijkt te zijn dan met haar familie. Later in het verhaal krijg ik meer respect voor haar. Ik begrijp haar keuzes.
Een pakkend geschreven verhaal. Wel jammer dat het soms historisch niet helemaal correct. En het gevloek voegt niets aan het verhaal toe.

Meer recensies van Mathilde de Wit