verwarrend maar toch mooi

Maudy Uit 16 augustus 2022
Wat een prachtig verhaal schrijft Lisa Weeda die mij ondanks alle verwarring toch wat meer duidelijkheid geeft over de Oekraïne, de Donbas en het getrouwtrek tussen verschillende naties over dat gebied.
Hoe een familie verspreid raakt over verschillende landen maar de familiebanden nog zo sterk blijven.
Mooi om de levensgeschiedenis van Aleksandra te lezen maar soms wat lastig te volgen. Af net toe ben ik de draad kwijt wie aan het woord is, Lisa, Haar oma via Lisa, en soms is helemaal niet duidelijk wie ‘wij’ is … de voorouders als herten?
Ondanks dat je een en ander leert over dit stukje Oekraïne/grond door de geschiedenis heen mis ik achtergrond: hoe zat het ook al weer met de Kozakken, geen idee wat er met aantal zussen van Alexandra is gebeurd, jaartallen van overlijden in de stamboom hadden een en ander misschien nog wel extra verduidelijkt.
Ondanks de verwarring hier en daar een indrukwekkend verhaal, zonder dat het heel zwaar wordt

Meer recensies van Maudy Uit