Lieveling

mejremakajan 09 oktober 2018
Ik heb het boek Lieveling van Kim van Kooten gelezen. Het is gaat over misbruik en het thema is lolitamotief. Dat is een relatie tussen een oudere man en een jong meisje. Puck is een vijfjarige meisje die wordt mishandeld en verkracht door haar stiefvader Ludovicus. Hij ziet haar als zijn lieveling en geeft haar meer aandacht dan aan zijn vrouw Patricia. Ik vond het een heel schokkend verhaal. Het is namelijk een waargebeurd verhaal en dit gebeurd overal in de wereld. Het las heel vlot en gemakkelijk. Ik had dus zeker geen problemen met het lezen van dit boek. Als je van dit thema niet houdt, moet je het boek zeker niet lezen. Af en toe waren er wel grappige gesprekken tussen Patricia en Puck en dit zette me een beetje tot rust. Voor jongeren die nog geen volwassen boeken hebben gelezen, is het zeker een goed boek.