Heerlijke originele droom

Jamila besluit haar droom, die ze ooit had met haar overleden man, te verwezenlijken. Een boerderij ombouwen waar probleem jongeren letterlijk en figuurlijk aan zichzelf kunnen werken.

Jamila wordt hierbij geholpen door de arrogante maar zeer knappe Fransman en tevens architect Julian.
Chris een rustige terughoudende jongerenwerker en timmerman uit Nederland.
Dit alles met ondersteund door het spring in t veld, enorme flirt de Franse milou. Jamila ontdekt als snel haar kwaliteiten en hoe ze die moet inzetten, maar of ze zo’n betrouwbare kracht is.

Vlak voordat de eerste jongeren arriveren krijgt Jamila te maken met een ongeval. Niet echt een droom start die je kan wensen en dit is nog maar het begin….

Dit is met recht een heerlijk tussendoortje met circa 80blz. Het idee om iets op te starten voor probleemjongeren vind ik een interessante invalshoek. De personages Chris en Jamila vind ik erg leuk om over te lezen in het kort tijdsbestek leer je ze goed kennen, de andere twee personages zijn vooral leuk voor erbij om het verhaal wat dynamischer te maken.
Ondanks dat het tussendoortje een einde heeft. Kwam hij voor mij het einde toch opeens abrupt. Aan het einde nam het tempo toe, het werd spannend en “ineens” was het klaar. Ik zou nog zoveel meer willen weten en heb nog zoveel vragen. Ik hoop eigenlijk dat dit een opwarmertje is naar een langer verhaal. Want die potentie zit er zeker in.

Voor nu kan je in ieder geval al dromen met deze heerlijke novelle over Bretagne en met je ogen dicht waan je je er misschien zelfs al even.

Meer recensies van Melissa (Moeder & dochters lezen)