Prachtig.

Mike 09 augustus 2021
Dit boek had ik zelf geschreven willen hebben!! Mooi verhaal en je kunt je inleven in de herkenbare personages. Zoals zijn vriendengroep, de inspirerende leraar, de cafebaas, vader moeder, de zus. Door de korte hoofdstukken en makkelijke stijl leest het vlot. Het speelt zich af rond 1985 en was voor mij zeer herkenbaar. In het boek vormen muziek (zoals A-ha, Bruce Springsteen) en film (oa Back to the future) het decor. De hoofdrolspeler beschrijft een zomer, het schooljaar dat daar op volgt en de zomervakantie erna. Je waant je echt in het fictieve middelgrote stadje Grady (17.000 inwoners) in Missouri. Het boeide mij zeer, het emotioneerde me op vele momenten. Bijvoorbeeld over zijn zieke moeder en de effecten daarvan op zijn gedrag, over de sluiting van de lokale fabriek en de effecten daarvan op de leefbaarheid in de stad. Ik las het dan ook zeer geboeid in 1 dag uit.

Meer recensies van Mike