Een frisse wind ...

Miranda Mostrans 20 november 2019
'Russisch voor Beginners' is een adembenemende thriller verteld vanuit diverse perspectieven waarbij het heden en gebeurtenissen uit het verleden nauw met elkaar verweven zijn, alhoewel dat niet meteen bij aanvang van de lectuur zo lijkt. Na 'Trage Wegen' en 'Ijslands Gambiet' een nieuw meesterwerk van Dominique Biebau met onverwachte wendingen en plottwists. Het verhaal is geniaal en de ontknoping allerminst voorspelbaar - ik werd op het verkeerde been gezet en zag het einde alleszins niet aankomen-, de schrijfstijl vlot en fris, rijk aan stijlfiguren, taalspitsvondigheden en woordspelingen die mij veel binnenpretjes bezorgden, en hier en daar leer je zelfs een woordje Russisch bij. Alleen die vertaling van het hoofdtelwoord 'nul' naar het Russisch … Zeer verdienstelijk boek en een terechte winnaar van de Knack Hercule Poirotprijs 2019.

Meer recensies van Miranda Mostrans