super spannend verhaal

Mireille Muls 28 november 2019
DE VERGETEN VLOEK deel1 SLUIMEREND VUUR van Johanna Lime

De 13jarige Jima wordt geplaagd door nachtmerries waarin hij omringd wordt door vuur die de gedaante van een draak aanneemt en hem in zijn droom meeneemt. In het ‘echte’ leven is hij een prins die houdt van lezen en taal en lid is van de vertalingscommissie.. Wanneer zijn ouder broer afziet van de troon wordt hij de troonopvolger en tevens de beschermheer van de vijf planeten. Er dreigt echter oorlog, kan hij dit voorkomen en wie kan hij vertrouwen en lukt het hem dit tot een goed eind te brengen.
Het boek heeft een prachtige mysterieuze cover van een vuurdraak, ik was dan ook direct heel benieuwd naar het verhaal.
Het is heel mooi en spannend geschreven. Je moet er je aandacht bijhouden door alle vreemde namen van landen , personen en gebeurtenissen die elkaar snel opvolgen.
Ik heb enorm genoten van de avonturen van Jima, zijn vrienden en de draken en zat regelmatig nagelbijtend te lezen zo spannend vond ik het. Nu super nieuwsgierig naar deel2.
Het krijgt van mij 5 dik verdiende sterren

Meer recensies van Mireille Muls