spannend oorlogsverhaal

Mireille Muls 13 augustus 2018
SCHERVEN VAN HOOP van Gemma Liviero
Het verhaal speelt zich afin Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog en laat het leven zien van een Joods meisje Elsi die na deportatie terecht komt in de getto, Wilhelm Gerhardt een Duitse nazi-officier die dokter is het getto en de 10jarige Matilda die weggehaald werd bij haar Roemeense ouders. Het is een heel emotioneel hartverscheurend verhaal dat boeiend verteld word. Het laat je de gruwelen van de oorlog zien en de sterke overlevingsdrang van de Joodse gevangenen, wat mensen allemaal doen om te overleven.
Ik zou het boek aanraden aan iedereen , gewoon om te laten inzien dat niet iedereen het eens is met het beleid van de leiders maar dat het gezegde’ Waar een wil is is een weg’ soms wel van toepassing is.

Meer recensies van Mireille Muls