spannend verhaal

Mireille Muls 25 november 2018
GWENDY’S KNOPPENKIST van Stephen King

Wanneer de 12jarige Gwendy de suicide stairs oploopt en boven op de klif uitrust wordt ze aangesproken door een man gekleed in een zwarte spijkerbroek, een wit overhemd en een zwart colbert en op zijn hoofd een zwart bolhoedje. In eerste instantie wil ze niet met de man praten want ze heeft geleerd niet met vreemden te praten, nadat hij zichzelf voorstelt en haar zo overtuigd dat ze geen vreemden meer zijn, geeft ze toe en maakt een praatje met hem . Langzaam aan wint hij haar vertrouwen en geeft hij haar een prachtig houten kistje cadeau waaraan verschillende gekleurde knoppen zitten. Neemt Gwendy het cadeau aan en wat zijn de gevolgen?
Dit is het eerste boek dat ik van Stephen King las en hoewel het een mysterieus en spannend verhaal is had ik er meer van verwacht. Het einde was volgens mij onaf en hopelijk komt er een vervolg op. Het verhaal is vlot geschreven en leest makkelijk, eens je eraan begint is het moeilijk weg te leggen want je wil graag weten wat er gebeurt.Voor wie houdt van een apart verhaal is dit zeker een aanrader;

Meer recensies van Mireille Muls