All that you touch you change

Mireille 10 maart 2018
That's the thing about secrets: once you uncover them, sometimes you wish you hadn't....

Het verhaal op Faloiv begint bij Octavia die je mee neemt de wereld van de Faloii in. Hoe zijn ze op deze wereld gekomen? Zelfs daar zijn rare dingen gebeurd. Want waar zijn die verdwenen mensen gebleven die wel geland zijn maar daarna nooit meer genoemd?
Wat gebeurt er echt in the Zoo?

Olivia A. Cole weet het zo te beschrijven dat het lekker weg leest en je al snel mee zuigt in de wereld van Faloiv. Hoe verder je leest hoe beeldender de wereld om je heen tot leven komt en je het gevoel hebt er zelf in te kunnen lopen en alles aan te raken.

Al snel wordt duidelijk dat Octavia anders is als de andere en dat het beeld wat ze van the Zoo heeft lang niet zo rooskleurig is als ze dacht.
Maar de ontdekkingen die ze allemaal doet zijn afschuwelijk. Waartoe zijn deze scientist allemaal in staat? Wat willen ze hiermee bereiken.

Een oorlog op het punt van uitbreken, kan Octavia hier nog wat aan redden?

Nog een laatste mooie quote wat ik erg treffend voor het boek vindt

All that you touch, You change. All that you change, changes you. The only lasting truth is change.

Een verhaal wat ik met plezier heb gelezen en nou wil ik dolgraag weten hoe dit gaat aflopen!!

Meer recensies van Mireille