Het zal je maar gebeuren...

Mireille 03 juni 2020
Het zal je maar gebeuren, je leven is een ongeregelde puinzooi en dan krijg je inene een winkel in je schoot geworpen. Van wie weet je niet de enigste voorwaarde die er aan vast zit is dat je hem niet mag verkopen.
Dus vertrek je maar vanuit London naar een kust plaatsje genaamd Cockleberry Bay en kom je terecht in het typische roddel circuit van kleine plaatsjes.
Voor Rosa is dit een flinke overgang waar ze ze echt even aan moet wennen. Met totaal geen verstand van een eigen huis hebben laat staan een winkel en alles wat daarbij komt kijken maakt dat een echt avontuur.

Ik mocht dit boek lezen voor de hebban leesclub en kenden de schrijfster Nicola May totaal nog niet.
Het boek heeft een lekkere schrijfstijl die vlot weg leest.
Het boek wisselt goed tussen de ervaringen hoe een winkel te beginnen en de typische dorpse cultuur.
Toch vond ik het net even iets missen de eerste driekwart van het boek waar ik eigenlijk toen dacht ik ga hem helaas maar drie sterren geven. Het kabbelde een soort van voort zonder dat er echt iets gebeurde. Gelukkig wordt dat in het laatste stuk van het boek helemaal goed gemaakt en neemt het verassende wendingen.

En alhoewel ik dat halverwege het boek niet dacht, met dit einde kijk ik uit naar het tweede deel en heb hem gelijk besteld

Meer recensies van Mireille