een geweldig slot of tegenvaller?

Mireille 01 oktober 2019
Ik was net begonnen in These Rebel Waves toen ik super blij werd gemaakt dat ik aan de leesclub van het tweede boek mocht meedoen.
En na de enorme cliffhanger van deel 1 was het ook een hele opluchting dat deel twee al op de deurmat was gevallen en ik dus gelijk kon doorlezen hoe het met lu en ben en vex verder zou verlopen.

En dan is altijd de vraag; gaat deel 1 net zo krachtig verder, gaat deel 2 het overtreffen of wordt het een tegenvaller of iets van alles?

Gelukkig hoef je je als lezer geen zorgen te maken hoe het nou met lu en ben gaat want direct kan je verder lezen waar je ongeveer gebleven was.
Niks geen terugblik op wat er nou in het vorige boek gebeurde, nee hoppa lekker verder en daar hou ik persoonlijk van.
Dus bam weer lekker gelijk de actie in die goed leek te starten.
Maar daarna raakte het verhaal voor mijn gevoel een beetje in een dipje. Meer discussie die zeer zeker interresant is en je meer over diverse mensen leert, maar de actie valt er ook een beetje dood mee.
Een scene die ik niet zal spoileren had zoveel meer kunnen raken maar voor mijn gevoel eindigde het daar een beetje als in hoppa en vergeten en verder. En zoals ik wel vaker in tweede delen en sowieso veel boeken zie is dat voor mijn gevoel het slot allemaal in die paar laatste bladzijdes gestopt moet worden. Waarom niet grootser dit soort dingen aan pakken?

Vond ik dit boek dan zo slecht en tegen vallen? Nee zeker niet. De diepgang van de personages, meer over hen te weten komen van wat er in het verleden is gebeurt. De soms wat verassende wendingen en als de actie ging dan las die ook super vlot weg.
Topt die deel 1? Nee helaas geef ik dit deel maar 3 sterren waar ik deel 1 4 sterren gaf, maar het is zeker een goede afsluiter!

Meer recensies van Mireille