Je groeit met eleanora mee

Mireille 10 november 2019
Veelal hoor je mensen over zoveel goede buitenlandse schrijvers en zo jammer dat die boeken niet vertaal worden. Maar we hebben ook zeer zeker juweeltjes van schrijvers binnen onze eigen taalgrenzen, die te weinig benoemd worden.

Met de Saffieren Troon zette ze al een dijk van een eerste verhaal neer en eindigden we met eleanora in een houten kist op een schip op zee.
Dit boek gaat naadloos verder waar deel 1 is gestopt en het is altijd de vraag gaat dit boek het tweede deel syndroom krijgen of het overstijgen?

Nou hier hoeven we ons echt geen zorgen te maken Evi gaat nog sterker verder dan in het eerste boek.
Je groeit echt net eleanora mee, begint steeds beter te begrijpen wat haar macht inhoudt en hoe dat onder controle te houden valt, alhoewel we de hoogtes van die macht nog moeten ontdekken.
Het verhaal loopt lekker in een rap tempo door nieuwe personages voegen zich toe, oude doen hun herintrede weer en het verhaal eindigt met een plottwist.

En nou is het weer geduld hebben tot het volgende deel, maar dat wachten op dit deel was het meer dan waard.

Meer recensies van Mireille