Jammer

MissMyp 07 april 2024
Voor boekentoer olv Attie Dotinga las ik " De onverwachte zoektocht" van de auteur Nico van Belle

Flaptekst:
De eerste afspraak van de twee scholieren Nico en Gijs op de Leusderheide is het startpunt van een groots avontuur. Een onverwachte brief en de ontmoeting met een oude vrouw zijn de aanzet tot de zoektocht naar een groen-uitgeslagen koperen sleutel. In Nederland en ver daarbuiten gaan ze op bezoek bij een jonge berghoteleigenaar, een norse oude man en behulpzame archeoloog. Zelfs bij de 26 Hoeven van de Meent ligt mogelijk een aanwijzing. Als iedereen de ruime zaal van de bunker heeft bereikt volgt er een verassende ontknoping. De uitkomst van de zoektocht wordt steeds duidelijker.

Ik moest even wennen aan de schrijfstijl. Het verhaal is wat rommelig, sommige dingen worden uitgebreid omschreven andere weer heel summier. Ook de taalfouten stoorde mij enigszins.
Wellicht dat het voor kinderen een spannend verhaal is om te lezen.

Meer recensies van MissMyp