Fantasy thriller

MissMyp 27 november 2023
Voor boekentoer olv Attie Dotinga las ik " De Sleuteldrager" van de auteur Charlotte de Winter

Charlotte de Winter woonde een tijd in Exeter, waar ze de Engelse Taal & Letterkunde studeerde. Daar is ze haar liefde voor Engeland tot bloei gekomen. Ze combineert met De Sleuteldrager een aantal genres, wat het boek voor veel lezers aantrekkelijk maakt. Fans van thrillers, misdaadromans, detectives én fantasy worden met dit verrassende debuut op hun wenken bediend.

Flaptekst:
De 33-jarige Schotse rechercheur Moordzaken, Finley Reid, krijgt onverwacht de gave om in iemands herinneringen en gedachten te komen. Hiermee moet hij een Halfweg, een overledene die op aarde blijft ronddolen, helpen om door te gaan. Hij weigert koppig die gave te gaan gebruiken, hij heeft genoeg aan zijn hoofd met het onderzoek naar de brute moord op een Engelse wetenschapper. Diens vrouw, Robin Ashton, is hoofdverdachte, maar hun eerste ontmoeting verloopt heel anders dan hij verwacht had. Tijdens het onderzoek wordt hij echter op pijnlijke wijze geconfronteerd met Damier, een levensgevaarlijke crimineel, die zich niet laat hinderen door het feit dat hij al dood is. Finley moet met grote tegenzin zijn gave gaan inzetten om het complot achter de moord te doorgronden. En om het zelf te overleven.

Ik vond het een spannend boek, het verhaal is vanuit verschillende perspectieven geschreven waar ik even aan moest wennen. Ook de verschillende benamingen als Halfweg, Kai en Mara begreep ik niet direct maar wende snel. Het is vlot geschreven en ik ben benieuwd naar het vervolg!

Meer recensies van MissMyp