Boek 2 Lied van verzet

MissMyp 05 april 2024
Voor boekentoer olv Attie Dotinga las ik " Katalysator boek 2 Lied van Verzet " van de auteur Benny Ahlers

De zoektocht van Mikah heeft de samenlevingen in het vroegere Europa veranderd. Het delicate evenwicht tussen Nieuw-Toxandrië, de autonome regio's en Groot-Beieren is verstoord. Het verzet in Turijn en de daaropvolgende bevrijding van het gebied rondom Praag hebben het machtsevenwicht drastisch gewijzigd. In " Lied van verzet " krijgen Mikah en zijn vrienden tijdens een overleg in Praag te maken met verraad en politieke spelletjes. Lukt het Groot-Beieren om de gewenste eenheid onder hun leiding te realiseren of gloort er in de verte toch een andere toekomst?

Ik moest weer even in het verhaal komen en was enigszins verward door de vele namen. Ik vind de schrijfstijl niet heel fijn, er wordt van de hak op de tak geswicht tussen de vele personages. De afbeeldingen vond ik een mooie toevoeging.

Meer recensies van MissMyp