Fantasy ten top

MissMyp 02 mei 2023
Voor boekentoer olv Attie Dotinga las ik "Oonya" van de auteur Nanesa.

Op Goyan wordt een bijzonder meisje geboren. Grootgebracht in een wereld omring door mensen met speciale krachten, ontdekt ook Oonya dat zij speciale gaven heeft. Wanneer haar vader op een dag niet terug komt van een belangrijke reis, besluit zij om hem te gaan zoeken. Wetende dat ze gevaren en obstakels zal tegenkomen, deinst Oonya er niet voor terug deze te moeten trotseren om haar vader te vinden. Tijdens haar zoektocht ontdekt Oonya dat haar gaven veel waardevoller zijn dan ze ooit had kunnen vermoeden.

Toen ik het boek binnen kreeg viel me gelijk de prachtig geïllustreerde kaft op, ik kreeg meteen zin om te lezen en zo geschiedde.
Het verhaal begint bij de geboorte van Oonya, de hoofdstukken daarna beginnen steeds met haar verjaardag. Haar vader stoomt haar klaar voor de volwassenheid.

Het verhaal is goed geschreven, de spanning wordt goed opgebouwd en tussen door de prachtige illustraties is een zeer waardevolle toevoeging. Ik heb het met veel plezier gelezen!

Meer recensies van MissMyp