Lezersrecensie
Water moon
Hanna heeft geen gewone jeugd gehad. Haar vader heeft haar alleen opgevoed, hij zou eerder qua leeftijd haar grootvader kunnen zijn. Het gemis en vragen rond haar moeder zijn toch wel een issue voor Hanna.
Ze runt met haar vader een pandjeshuis, een zaak waar mensen iets komen vragen, ruilen of wensen. Enkel geeft het steeds meer gevolgen dan dat de klanten beseffen.
Als plots haar vader verdwijnt, is het voor Hanna de moment om dingen te ontrafelen, ontdekken en antwoorden te bemachtigen.
Wanneer dan juist Keishin het pandjeshuis binnenstapt, is dat voor haar misschien de oplossing, de hulp en vriend die ze enorm nodig heeft.
Het beeld realiteit/fantasy is soms erg vaag, zeker in het begin is dit even zoeken. Het schept hierdoor wel een nieuwsgierigheid en sfeerbeeld dat doorheen gans het verhaal wordt gecreëerd.
De oosterse mythes en cultuur zorgen voor de typische verhaallijn dat passend is voor het genre. Monsters, demonen, fantasie werelden wisselen elkaar af met tradities, cultuur en gewoontes van het dagelijkse leven.
Een verhaal rond bewustwording, persoonlijke ontwikkeling & vetes, vergeving, hulpvaardigheid, magische tot sprookjes achtige taferelen en onvoorwaardelijke vriendschap en liefde.
Samantha Sotto Yambao creëert mooi de twee werelden die perfect in elkaar overgaan, die toch duidelijk een verschil weergeven. De personages blijven wel vrij identiek en dat gaf rust en vertrouwen doorheen het verhaal.
Het leest fijn weg, het dompelt je onder en je gaat bijna mee strijden voor gerechtigheid en antwoorden.
De cover zorgde voor de eerste aanzet van beleving en beeld, wat zeker een pluspunt was.
Het einde ging in verhouding met de rest van het verhaal iets te snel, waardoor niet altijd alles duidelijk was.
Zin in ramen krijg je enorm, maar je gaat wel in de toekomst heel goed uitkijken in welk restaurant je dan binnenstapt en het gaat eten.
3,5 ster
@ missp_her_books_read
Ze runt met haar vader een pandjeshuis, een zaak waar mensen iets komen vragen, ruilen of wensen. Enkel geeft het steeds meer gevolgen dan dat de klanten beseffen.
Als plots haar vader verdwijnt, is het voor Hanna de moment om dingen te ontrafelen, ontdekken en antwoorden te bemachtigen.
Wanneer dan juist Keishin het pandjeshuis binnenstapt, is dat voor haar misschien de oplossing, de hulp en vriend die ze enorm nodig heeft.
Het beeld realiteit/fantasy is soms erg vaag, zeker in het begin is dit even zoeken. Het schept hierdoor wel een nieuwsgierigheid en sfeerbeeld dat doorheen gans het verhaal wordt gecreëerd.
De oosterse mythes en cultuur zorgen voor de typische verhaallijn dat passend is voor het genre. Monsters, demonen, fantasie werelden wisselen elkaar af met tradities, cultuur en gewoontes van het dagelijkse leven.
Een verhaal rond bewustwording, persoonlijke ontwikkeling & vetes, vergeving, hulpvaardigheid, magische tot sprookjes achtige taferelen en onvoorwaardelijke vriendschap en liefde.
Samantha Sotto Yambao creëert mooi de twee werelden die perfect in elkaar overgaan, die toch duidelijk een verschil weergeven. De personages blijven wel vrij identiek en dat gaf rust en vertrouwen doorheen het verhaal.
Het leest fijn weg, het dompelt je onder en je gaat bijna mee strijden voor gerechtigheid en antwoorden.
De cover zorgde voor de eerste aanzet van beleving en beeld, wat zeker een pluspunt was.
Het einde ging in verhouding met de rest van het verhaal iets te snel, waardoor niet altijd alles duidelijk was.
Zin in ramen krijg je enorm, maar je gaat wel in de toekomst heel goed uitkijken in welk restaurant je dan binnenstapt en het gaat eten.
3,5 ster
@ missp_her_books_read
1
Reageer op deze recensie