Stukje geschiedenis

Monique 11 maart 2023
Ik heb dit boek als jury lid voor de hebban thriller prijs 2023 mogen lezen. Het is een boek wat redelijk vlot leest, maar ik zou het niet onder the thrillers verwachten. Het is meer een detective dan een thriller en had wat mij betreft wat korter gemogen. Op een gegeven moment werd het wat langdradig. Wel Interessant dat je wat meer details krijgt over de start van de tweede Wereldoorlog en de opkomst van de NSB. De hoofdinspecteur wordt neergezet als een aangename man, die zich niet snel laat afschrikken en een prettig team om hem heen heeft. Ik kreeg af en toe wel een Baantjer gevoel. Als thriller zou ik dit boek niet aanraden. Hou je van een detective, lees dit boek dan.

Meer recensies van Monique