Herkenbaar dagboek voor iemand met een burn-out

moypie 03 september 2022
Ik las dit boek in ruil voor een eerlijke recensie.

Hoe begin je een recensie van een boek over een best zwaar onderwerp?
In de eerste plaats had ik gewild dat dit boek mij eerder op mijn pad had gekomen, misschien ook niet hoor en zou dat juist heel verwarrend zijn geweest. Zelf heb ik namelijk ook een burn-out gehad en heb therapieën geprobeerd en weer gereïntegreerd en nog vind ik het lastig om mijn grenzen aan te geven. In dit boek, wat een dagboek is, maar ook aanvoelt als zelfhulpboek komen er zoveel herkenbare aspecten van de situatie naar voren. Dat ik denk dat als je dit leest tijdens je burn-out je veelal het gevoel zal hebben dat jij niet de enige bent met deze gevoelens/gedachten/en uitingen en dat je er ook veel aan kan hebben.
Ik heb ontzettend genoten van de verhalen vol zelfspot, herkenning en tips. In mijn hoofd hoorde ik de stem van Miryanna van Reeden die de columns van Sylvia Witteman voorleest dit ook aan mij voorlezen. En ik wil iedereen die met een burn-out te maken heeft (zelf of bij een bekende) dit boek te lezen. Het maakt zoveel handelingen (of juist het ontbreken aan) van de persoon in kwestie duidelijk; dat er meer begrip kan ontstaan naar jezelf en/of diegene die je kent.

Meer recensies van moypie