Verhalen bundel

moypie 19 juni 2022
Absurdistische verhalen leek me erg leuk om te lezen, ik kon me er geen voorstelling van maken maar ik hoopte zeker op wat humor. Helaas vond ik niet alle verhalen interessant, maar dat kan natuurlijk ook niet met tien verschillende vethalen. Sommige verhalen waren helemaal niet leuk, maar treurig en zelfs tragisch.
Ik weet dat ik absurde situaties kon verwachten maar er zaten ook veel waarheden in, waardoor het waarschijnlijk nog abseurder zou moeten zijn, maar naar mijn mening kon ik daardoor me niet inleven en werd het een verder van mijn bed show (ik snap dat het niet logisch klinkt, maar zo voelt het voor mij).
Daarnaast vond ik de schrijfstijl wat te lastig, het was wel makkelijk leesbaar maar er zaten voor mij erg literaire woorden in en in veel van de verhalen werd er beschreven op welke plek en in welke straat de gebeurtenissen afspeelden; naar mijn idee is dat alleen interessant en leuk als je die plekken goed kent, ik vond het te afleidend.

Toch geef ik drie sterren omdat ik het idee van het boek leuk vind en een aantal verhalen vond ik zeker leuk, zoals dat Ada de koe haar eigen melk gaat bezorgen en het verhaal over de gedachten en gevoelens van de individuele grashalmen.

Meer recensies van moypie