Veel geschreeuw en weinig wol

MwEva 28 augustus 2019
Ik heb het boek uit en weet nog niet of ik het 2 of 3 sterren ga geven.
Ik vind het echt een teleurstelling. Een hoop geschreeuw en weinig wol. Plot veel te doorzichtig. Ongeloofwaardig verhaal. Bleh. Maar goed, scheelt weer een serie. Als ik ze ooit in de kringloop tegenkom, dan zou ik de vervolgdelen misschien wel kopen, maar echt niet dat ik daar de nieuwprijs voor ga betalen.
Het enige wat uitermate goed is aan dit boek is, is de proloog. Dat is echt een enorme knaller en zuigt je het verhaal in. Daarna bleef ik maar wachten op die vaart van de proloog en is het allemaal wel aardig, maar nergens word je echt het verhaal ingezogen.
Die vaart uit de proloog kwam dus niet meer terug. Op zich best wel knap om zo'n goede proloog te schrijven. Meestal vind ik dat het saaiste deel van een boek.

Ik heb eerder al een vampierenserie geprobeerd van Rachel Caine. Vond ik ook niet zo mijn smaak. Jammer.

Bovenstaande is allemaal geschreven direct na het lezen van Stillhouse Lake. Nu ik het een paar dagen heb laten sudderen vind ik het bij nader inzien toch wel aardig. Niet geweldig, maar het boek was wel binnen twee dagen uit. Ik houd mijn ogen open voor deel 2 van de serie. Het is een beetje soapserie kwaliteit. Niet echt heel goed, maar je blijft toch kijken. Het boek is een beetje het rode knoopje tussen allemaal roze knopen. Het trekt aan, maar je weet niet of je het nou mooi of lelijk vindt.

Meer recensies van MwEva