Soms is zwijgen inderdaad beter

MwEva 30 augustus 2019
Dit boek las ik een tijd geleden voor een leesclub. Al moet ik zeggen dat ik stiekem ook een deel geluisterd heb. Het was niet zo fijn lezen als gehoopt, al had ik had er vooraf hoge verwachtingen van. Het idee van vrouwen die maar een beperkt aantal woorden mogen zeggen leek interessant. De titel was goed en de cover was mooi. Daarbij Iets met taalwetenschap en het zou lijken op A Handmaid's Tale. Geen idee waarom de link met A Handmaid's Tale me precies aantrok, want ik vond dat boek helemaal niet leuk. The Power trouwens ook niet. En toch.
Het eerste deel van Vox vond ik nog best oke. Na de eerste helft wordt het zo ongeloofwaardig dat het hele verhaal daardoor onderuit gehaald wordt. Jammer. En waarom is dat vreemdgaan oke?

Voor het idee zou ik dit boek vier sterren geven en dat was dus ook mijn verwachting vooraf. Helaas bleek het verhaal zo meh en slecht neergezet dat ik niet weet of ik nog een boek van deze auteur zou durven lezen.

Ik zie net dat het boek geloof ik ook nog vertaald is naar het Nederlands. Zonde van de moeite. Ik vind het echt jammer voor al die veel betere boeken die het zonder vertaling moeten doen.

Meer recensies van MwEva