Niet echt een thriller

my1985 14 oktober 2020
Voor de Scandi Crime Night en Sterrenthriller-leesclub van Luitingh-Slijthoff mocht ik het vooruit exemplaar van Goede Buren geschreven door Mattias Edvardsson lezen.
Het boek gaat over buren die denken dat ze goeden vrienden van elkaar zijn. Over het stel Mikael en Bianca Andersson die net verhuisd zijn naar Köpinge. Maar dan wordt Bianca plotseling aangereden op de oprit van hun erf. Was dit nou een ongeluk van buurvrouw Jacqueline? Of was het toch iemand anders die achter het stuur zat van de auto?
Het verhaal wordt door drie hoofdpersonen verteld. Jacqueline de buurvrouw van Bianca en Micke, Fabian de zoon van Jacqueline en door Mikael de man van Bianca. Het verhaal wordt uit verschillende hoeken verteld door drie hoofdpersonen. Er wordt gesproken over het ongeluk van Bianca, voor en na het ongeluk, door Mikael, Jacqueline en Fabian.
Persoonlijk vond ik het verhaal niet echt een thriller waard. Het is een beetje een standaard verhaal over families en buren kwesties. Persoonlijk hou ik niet zo van dit soort verhalen, maar voor een keer vond ik het wel een aardig boek om te lezen. Het is geen ingewikkeld boek met weinig diepgang en het heeft korte hoofdstukken, dus dat leest gemakkelijk weg.

Ik geef dit boek 3 sterren: omdat ik verhaal weinig diepgang vindt hebben en de schrijfstijl spreekt mij niet zo aan.

Meer recensies van my1985