Een meeslepende winterse thriller

my1985 24 december 2019
Van uitgeverij Meulenhoff Boekerij mag ik als testlezer een recensie schrijven over het boek De Jachtpartij van Lucy Foley.

Lucy Foley haar debuut als thrillerschrijfster is ijzersterk. In deze meeslepende winterse thriller die je in een ruk uit wilt lezen, neemt ze je mee in haar verhaal. Het boek zit vol verwarrende gebeurtenissen en het blijft gissen en spannend tot de laatste pagina’s. Het kan jou ook zelf zo maar overkomen, want in elke vriendengroep zijn geen geheimen.
Foley neemt haar lezers mee naar de schotse bergen. Waar negen oude schoolvrienden zijn tijdens oudjaar en ze zijn daar vastgelopen in de winterse sneeuw. Ze gaan logeren in een prachtig lodge, dat wordt beheerd door een tweetal mensen die beide het nodige mee hebben gemaakt in hun leven. Dan volgt er een gezellige avond met veel drank, de volgende ochtend wordt er iemand uit de vriendengroep vermist. De acht overgebleven vrienden gaan naar elkaar kijken en nadenken over situaties en dingen die zijn voorgevallen. Het duurt niet lang voor ze beseffen dat een van hen de moordenaar moet zijn. Het verhaal wordt verteld vanuit Heather, Emma, Katie , Miranda en Doug. Je springt samen met hoofdpersonen per hoofdstuk heen en weer tussen heden en het verleden. De hoofstukken zijn kort en vlot geschreven waardoor je makkelijk en snel in het verhaal zit.

Ik hoop dat Lucy Foley nog meer thrillers gaat schrijven die net zo goed zijn als De Jachtpartij.

Meer recensies van my1985