Impactvol

Naamah Ntorious 14 juli 2020
Ik schrijf niet vaak recensies. Ik heb niet het gevoel dat ik zoals sommige anderen hier een mooi analytische verslaggeving kan doen over karakterwerk, schrijfstijl,opbouw van een verhaal. Ik ben geen taalkundige, gewoon iemand die graag leest. Maar voor dit boek, doe ik het toch. Omdat het me heeft aangegrepen, omdat het me van begin tot einde, letterlijk, in de ban hield. Ik las het op een voormiddag uit. Helemaal.

Het is een prachtig verhaal over verlies, rouw, ingewikkelde familiebanden, verwerking en de kracht van nobele onbekenden die als ze aanwezig zijn en empathie hebben, een mensenleven kunnen veranderen met een enkele zin, een enkele vraag, een beetje medeleven.

Voor jonge mensen die ooit een ouder of broer/zus hebben verloren geef ik wel de waarschuwing... Het is een boek dat wonden kan openrijten en je alles helemaal opnieuw kan laten voelen. Maar ook een boek dat je kan helpen in verwerking.

Voor alle anderen : het is gewoon een fantastisch verhaal, het leest enorm vlot weg en geeft je weer hoop in de toekomst.

In kort, volgens mij een échte aanrader!

Meer recensies van Naamah Ntorious