Goed concept, waardeloze uitvoering

Naamah Ntorious 22 maart 2021
Wat een interessant verhaal zou moeten zijn, wordt door een gebrekkige schrijfstijl, een oppervlakkigheid die niet hoort bij de onderwaterwereld en karikaturale personages die amper tot ontwikkeling komen gereduceerd tot het slechtste boek dat ik in jaren heb gelezen. Zo jammer, want zowel het concept als de grote lijnen van het verhaal verdienen ZO VEEL BETER.

Ik miste sfeer, diepgang, opbouw van een nieuwe wereld. Dit boek had gemakkelijk dubbel zo dik en dubbel zo interessant kunnen zijn als het beter geschreven was.

Er zit zoveel in dit verhaal wat de moeite is...De mythes over meerminnen/meermannen die tegelijkertijd schitterende en angstaanjagende wezens zijn, de representatie van een lesbische relatie, familierelaties, mysteries, maar niks wordt uitgewerkt, niets wordt gedetailleerd. Het hoofdpersonage gaat van succesvolle workaholic naar blubberende idioot wanneer ze in het water beland, dialogen zijn zo oppervlakkig en weinig realistisch, het verhaal gaat van a naar z in 20 seconden. En het grote mysterie wordt op korte termijn netjes opgelost in een einde dat zo zeemzoet is dat mijn tanden ervan uitvallen.

Niet mijn ding dus. Zo jammer!

Meer recensies van Naamah Ntorious