Geweldig

nathalievb 20 december 2020
Vandaag heb ik voor jullie een recensie van het boek ´de academie´ van Astrid Boonstoppel. Het boek is uitgegeven door blossombooks. Bedankt blossombooks dat ik het boek van jullie mag recenseren.

Waar gaat het boek over??

Het boek gaat over Em en zij mag een jaar lessen volgen op de exclusieve school. De naam van die exclusieve school is Recourt academie. Niemand weet wat er nou precies plaats vind op die school, maar je wordt succesvol. De oprichters zijn Isabella & Frédéric en die laten hooguit 5 meiden per jaar toe op deze academie. De meiden krijgen de meest uiteenlopende lessen. Naarmate het schooljaar volgt, ontdekt Em geheimen over deze academie. Wat die geheimen zijn en hoe die tot stand zijn gekomen, lees je dit boek.

Wat vind ik van het boek??

Toen ik het proloog las, dacht ik wil meteen meer. Je volgt in het boek 3 personen. Em, Isabella & een mysterieus iemand. Zij leiden je door het verhaal heen. Het is heel duidelijk weergegeven wie wanneer aan het woord is. De mysterieuze persoon is cursief weergeven en tussen Em & Isabella zie je het bovenaan bij een nieuw hoofdstuk staan. En mochten meerdere hoofdstukken uit dat perspectief zijn, dan lees je pas als iemand anders perspectief is het bij een hoofdstuk. De opbouw qua informatie is goed, want je krijgt niet heel veel in een keer op je bord. Dat vind ik zelf altijd wel prettig, zodat je er langzaam inkomt. Ook kreeg ik door de schrijfstijl van Astrid het idee dat ik zelf les volgde op de Recourt academie. En stiekem zou ik het ook wel graag willen, want de lessen die ze kregen, leken mij heel erg interessant. Dus Astrid waar kan ik mijn toelatingsbrief laten verzilveren. De gebeurtenissen die plaatsvinden, sluiten goed op elkaar aan. Het is niet dat het onlogisch is wat er plaatsvind en soms lees je dat in boeken en dat vind ik zonde. Doordat het de exclusieve sfeer heeft, maakt het boek ook extra spannend. In je achterhoofd houd je toch dit weet voor de rest niemand. Je leert de personages goed kennen en hun geschiedenis ook. Op den duur hoefde ik niet meer te kijken bij een hoofdstuk wie aan het woord was, want het was heel duidelijk. En het einde was echt iets wat ik niet had verwacht. Dan vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats.

Mijn beoordeling van het boek??

Ik geef het boek 5/5 sterren. De originaliteit van dit boek is ongekend. Het zou een vertaald boek kunnen wezen, maar het is van eigen bodem. Zo zie je maar dat Nederland ook zijn eigen talenten hebben. En daar is Astrid Boonstoppel er zeker weten een van.

Meer recensies van nathalievb