Het verdoemde verbond

nathalievb 28 januari 2021
Waar gaat het boek over??

Het boek gaat over de dertienjarige Cara. Ze woont in een weeshuis. Hierdoor voelt ze zich vaak niet begrepen. Ze heeft als enige maatje nog een teddybeer. Dit is het enige aandenken wat ze nog aan haar moeder heeft. Ze komt tot ontdekking dat haar moeder wordt vastgehouden door de demonenkoning. Ze is haar moeder laatste redmiddel. Ze reist samen met haar teddybeer door verschillende werelden. Gaat het haar lukken om haar moeder te bevrijden van de demonenkoning of niet?? Wat moet ze doen om haar moeder te bevrijden in die werelden?? Dat lees je allemaal in dit boek en het is een eerste deel van een trilogie.

Wat vind ik van het boek??

Ik vond het boek echt super leuk. Je leert de personages en de werelden goed kennen. Door de mooie en goede worldbuilding kon ik mij helemaal inbeelden hoe het eruit zag. Het leek echt net of je een portaal naar een andere wereld instapte. Ik dacht in het begin wordt het niet wat te kinderachtig met een meisje die op pad gaat met haar teddybeer. Dit was zeker weten niet het geval en hij werd een prima toevoeging in het verhaal. Door middel van dat Cara niks weet van de magische wereld leer je die rustig aan kennen. En dat vind ik zelf heel erg prettig. Zo leer je als lezer het stapje voor stapje de wereld beter kennen. Cara komt voor lastige keuzes te staan en ze maakt haar keuzes aan de hand van haar gevoel. Ik ben zelf ook een persoon die keuzes maakt op gevoel. Zo maakt ze keuzes op wie kan ik vertrouwen en wie niet? Is het wel juist wat ik nu besluit te gaan doen of misschien moet ik voor het anderen gaan? Later wordt het duidelijk waarom ze zo worstelt soms met deze gedachtes. Er zitten in het verhaal een paar plottwisten in. Heel eerlijk de meeste had ik niet verwacht. Tegen het einde zat er een hele mooie quote in die ik echt ga onthouden voor de rest van mijn leven. De quote gaat als volgt ¨Wat iemand bijzonder maakt, is niet wie ze zijn, maar wat ze doen.¨ Echt een hele mooie boodschap om aan je lezers mee te geven. Echt chapeau voor de auteur. Dit is namelijk zijn debuut als schrijver. Ik kan niet wachten op het vervolg van wat er Cara te wachten staat.

Mijn beoordeling over het boek

Ik geef het boek zeker weten 5/5 sterren, want het zat zo goed in elkaar. Het las super vlot weg. Ik kon soms echt niet meer stoppen met lezen. En ja zelfs op het laatste moment was het nog spannend wat er te gebeuren stond.

Meer recensies van nathalievb