Drama Queen op verschillende vlakken

ndekker77 20 oktober 2019
Een heerlijk vlot geschreven jeugdboek over een meisje in haar puberteit. De hoofdpersoon groeit op met haar (tiener)moeder, want vader is niet in beeld. De gewone puberperikelen komen langs alsook zaken als homoseksualiteit, longkanker, schuldgevoel, Ritalin-gebruik, de plastic soep en het uitsterven van dieren.
Hoe is het om alleen door je moeder te moeten worden grootgebracht die ook nog eens werk doet waar je als kind niet altijd blij van wordt. En hoe ga je je om met je opa als je moeder eigenlijk niet wil dat je hem bezoekt. Het verleden heeft soms zo zijn gebeurtenissen die bepalen hoe je in het nu met elkaar omgaat. Als pubermeisje is het een zoektocht om hier goed je weg in te vinden. En dan komt ook nog eens dat ene leuke meisje die je maar niet meer uit je hoofd krijgt.
Het boek neemt je mee in de wereld en de gedachten van Angel. Je krijgt een kijkje in de keuken van een gezin en woonomgeving dat de samenleving ook heeft. Laten we niet onze ogen hiervoor sluiten.
Het boek leent zich heel goed om ook in het onderwijs te gebruiken om bepaalde thema’s bespreekbaar te maken. Geschreven voor meiden in de leeftijd van 11 tot ongeveer 16 jaar.

Meer recensies van ndekker77