‘Je wordt niet bruin door aan de zon te dénken’.

NicoleW 19 augustus 2020
Niet de dingen die gebeurd zijn, zijn verantwoordelijk voor onze gevoelens van nu, maar onze reactie op die feiten bepaalt onze gevoelens. De bijtende hond van 20 jaar geleden bijt tenslotte niet meer.
Het zijn je overtuigingen die de kwaliteit van je leven bepalen. Overtuigingen hebben te maken met wie je bent, wat je capaciteiten zijn, wat je moet bereiken in het leven, en waar jij gelooft te moeten wonen of en wat jij denkt te moeten bezitten om jezelf goed te voelen. Door je bewustzijn te verruimen, begin je ook het grotere beeld van je leven te zien en snap je ook makkelijker de mogelijke zin en betekenis van gebeurtenissen, zodat angsten en beperkende emoties minder vat op je krijgen.
Alle emoties zijn positief en nuttig, wanneer ze beschouwd worden als signalen of als informatie. En met deze signalen kan je wat gaan doen.

Dit boekje is kort en krachtig en staat vol oefeningen. Die je dus wel moet doen. En daar ben ik dus niet zo goed in, ondanks mijn voorliefde voor zelfhulpboeken. Zucht.

Meer recensies van NicoleW