Spannend en meeslepend

NythilFalcon 13 juni 2021
Na het lezen van de serie Drägan Duma had ik hoge verwachtingen van Terras Altas. Wat mij betreft heeft Patty van Delft hier goed aan voldaan. Vanaf de eerste bladzijde was ik al verliefd op het verhaal door de geweldige beschrijvingen, waardoor je er als lezer ook een duidelijk beeld bij krijgt, in plaat van dat je, zoals in sommige andere boeken, maar moet raden over wat voor soort wezens de schrijver het bijvoorbeeld heeft. Erg lang te wachten tot het spannend werd, hoefde ik niet. Gelukkig zat er ook weer genoeg humor in en ik kon goed meeleven met de personages.
Lily heeft de genen om een sterke magyr te worden, ze kan energie manipuleren, en is verloofd met Espen Vuori, erfgenaam van het machtigste huis van het Regime. Als zij op weg naar Espen gaat, stort haar luchtschip echter neer en wordt ze gevangen genomen door een groep Laaglanders.
Tijdens haar verblijf in het Laagland komt ze erachter bijna alles waar ze in gelooft niet is wat het is en zal ze wat ze heeft geleerd, op een andere manier gaan bekijken.
Ik heb dit boek in een paar dagen uitgelezen, iets wat ik niet vaak doe, hoe spannend het boek ook is. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het tweede deel.

Meer recensies van NythilFalcon