prima feelgood

Patty 08 juni 2022
Nina ziet haar perfecte leven in de Domstad helemaal voor zich. Maar alles pakt anders uit dan ze dacht. Zal ze haar perfecte leven ooit vinden?

Nina Martens woont al haar hele leven in een klein dorp. Na de pijnlijke beëindiging van haar relatie komt ze haar ex op elke straathoek tegen. Ook haar baan bij de plaatselijke krant is ze meer dan zat. Ze besluit alles achter zich te laten en vertrekt naar de grote stad. Nina ziet haar perfecte leven in de Domstad helemaal voor zich: een baan bij een grote uitgeverij, een knappe en avontuurlijke man en een fijn huis midden in de bruisende binnenstad. Maar alles pakt anders uit dan ze dacht. Zal ze haar perfecte leven ooit vinden?

Als je begint met dit boek zijn Nina’s struggles herkenbaar, Nina lijkt te zien dat haar vrienden het perfecte leven hebben, maar zijn deze levens wel zo perfect zoals haar vrienden zich voordoen op social media. Nadat Nina verhuist naar Utrecht omdat ze daar denkt haar perfecte leven te vinden, begint bij Nina de vraag wat echt perfect is. Ze post dan ook de perfecte plaatjes en perfecte tekst op haar social media, maar laten deze plaatjes wel het echte leven van Nina zien?

Lekker niet perfect is het debuut van @mirjamaarts.
Toen ik de kaft en de titel zag werd ik gelijk enthousiast. Dit sprak mij als echte feelgoodliefhebber zeker aan. Ik moest even wennen aan de schrijfstijl, maar eenmaal gewend aan deze schrijfstijl leest het boek gemakkelijk weg. Het boek heeft korte hoofdstukken, wat ik erg fijn vind om te lezen. Mirjam heeft een vlotte schrijfstijl. Hierdoor leest het boek lekker weg. Ik vond het een leuk boek om te lezen. Een leuk en goed debuut. Ben heel benieuwd naar het volgende boek van @mirjamaarts

⭐️3,5

Meer recensies van Patty